Sunday, February 20, 2011

Usahawan Pilihan Januari

Mulai bulan ini jurnal usahawan akan memaparkan usahawan-usahawan terpilih untuk di paparkankan didalam jurnal ini. Jika anda ingin memaparkan perniagaan anda sendiri atau keluarga anda;
 sila hubungi editor kami melalui e-mail: jurnalusahawan@gmail.com

Hairee Food Industry





Hairee Food Industry adalah sebuah industri kecil dan sederhana yang mengusahakan pengeluaran kerepek pisang dan kerepek ubi. Syarikat ini beroperasi di Simpang Renggam, Johor. Operasi syarikat bermula pada tahun 1994 secara kecil-kecilan dari rumah dan mengedarkan produk ke gerai-gerai makan dan kedai runcit disekitar dan kian berkembang ke daerah-daerah sekitar Simpang Renggam, Batu Pahat, Kota Tinggi dan Johor Bahru.
Kini perniagaannya boleh berbangga setelah hampir 17 tahun beroperasi mempunyai 10 orang pekerja dan mampu mengeluarkan produk sebanyak 1.5 tan sehari. Kejayaan ini adalah berkat sokongan dari Jabatan Pertanian dan FAMA. Nilai pengeluaran pada 2009 adalah sebanyak RM270,000
Pemilik syarikat Hj.Hamid Bin Bakar yang juga bekas anggota tentera dari Kor Semboyan Diraja berharap dapat mengembangkan lagi pasaran produk ke negeri-negeri yang lain.
Alamat syarikat, TL 102, Kampung Parit Ibrahim .Majid, 86200, Simpang Renggam, Johor.



1 comment:

  1. Saya ingin berkongsi kesaksian mengenai bagaimana perkhidmatan pendanaan Le_Meridian membantu saya dengan pinjaman sebanyak 2,000,000.00 USD untuk membiayai projek ladang ganja saya, saya sangat berterima kasih dan saya berjanji untuk berkongsi syarikat pembiayaan ini kepada sesiapa yang mencari jalan untuk mengembangkan perniagaannya project.the syarikat adalah syarikat pembiayaan. Sesiapa yang mencari sokongan kewangan perlu menghubungi mereka di lfdsloans@outlook.com Atau lfdsloans@lemeridianfds.com Encik Benjamin juga pada WhatsApp 1-989-394-3740 untuk membuat perkara mudah bagi mana-mana pemohon.

    ReplyDelete